lørdag 31. mai 2014

Fræna, Skaret Natursti 31.05.2014

Planen i dag var å gå på et fjell, men siden det var både tåke og litt regn i lufta så fant jeg ut at vi gikk en runde rundt skarvatnet da. Vi fikk heldigvis godt vær på turen rundt.
Dette er en tur som alle kan gå/sykle/rulle. Fin grusvei langs hele ruta. Og veldig fint å gå rundt vannet når det ligger så stille og fint. Man hører også en god del fugler rundt i trærne.
Siden dette er en tur som passer alle, så treffer man alltid flere folk her som er ute og går seg en tur. Det er satt opp benker flere steder rundt. Og man kan også delta i en fiskequiz så jeg. Man kan også lese flere infoskilt om trær og ting som er rundt der.
I dag ble Cecilie Midtbø med meg å gå tur, og det var jo kjekt å ha noen å gå sammen med. Runden vi gikk ble på ca 2,7 km og vi brukte ca 30 min. Mange folk i kø for å skrive seg i boka :)
Flott tur i naturskjønne omgivelser som kan anbefales å gå! Etterpå kan man jo kjøpe seg en god middag eller bare en god is på Skarstua! Og ellers se på alt det fine som er rundt der. Man kan også gå videre og til Urdfjellet fra samme sted som starten på denne runden.


Video fra turen rundt! 

 Skilt ved starten! 

 En god del turmål man kan gå herfra. 

 Fin liten elv!

 Skilt som viser hvor man skal gå.

 Flott vei rundt hele runden.

 Postkassa er sånn ca midt på runden.

 Cecilie legger boka på plass i kassa.

 Flott vann! 

 Benk som man kan ta en rast på. 

 Man må stille opp for fotografen! Cecilie :)
 Meg selv :)

Flott vann!

 Kart

Kurve

Flott tur som alle kan gå! 

GOD TUR.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar