onsdag 14. mai 2014

Nesset, Raudsandvatnet 14.05.2014

I dag dro jeg til Nesset kommune og tenkte å ta noen stikk ut turer der. Så da startet jeg med den som var nærmest Angvika. Raudsandvatnet. Jeg fant ikke så mye info om denne turen på stikkut.no, men visste sånn ca hvor jeg skulle. Ca 200 meter etter raudsandtunnellen fra angvika går en vei opp i skogen. Det er et stikk ut skilt nede ved veien, så den var grei å finne. Jeg kjørte opp til bommen å parkerte, ca 800 meter oppe i veien. Bommen var åpen, men jeg ville ikke kjøre videre, da er jo vitsen om å gå på tur litt borte. Så derfor valgte jeg å gå fra bommen.
Veien opp var fin å gå, og underlaget er gammel asfalt. Mange fine blomster langs veikanten, og mye fuglekvitter i skogen gjør det fint å gå noen kilometer.
Når man kommer opp til demningen og vannet, så skal man følge merket sti bortover høyresiden av vannet til man ser en gapahuk som er torvlagt på taket. Den ligger helt nede ved vannkanten. Myra bortover er litt våt.
Når man kommer bort til gapahuken så finner man postkassa.
Der kan man også grille, raste eller bare sitte å nyte det vakre synet av det flotte vatnet. Det var utrolig fin der oppe. En helt grei tur på ca 3 km fra bommen.



Video fra turen opp til raudsandvatnet.


Veien opp til vannet er på slik asfalt. Ganske greit å gå.
 Vannrør som fører ned til en liten demning, men veien 
går et stykke videre herfra. 
 Demningen sett fra veien man kommer opp. 
 Demningen og vannet.
 Fra gapahuken får man en flott utsikt.
 Vannet sett fra gapahuken. Skikkelig fint.
 Gapahuken og postkassa! 
Kart
 Kurve

Flott tur! Så ingen grunn til å ikke besøke denne posten. 
GOD TUR! 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar