torsdag 15. mai 2014

Nesset, Saulia 14.05.2014

Denne posten finner man på Rød i Eidsvågen. Man kjører opp ved en garage og oppover mot fotballbanen på Rød. Det er også en Natursti her. Man parkerer ved fotballbanen. Så følger man merket traktorvei hele veien, men på slutten er det sti.
Denne turen er ikke forklart på stikk ut sia, så jeg visste ikke hvor jeg skulle gå. Så når jeg kom frem til en port ca 1 km innover veien så var det skilta feil. Skiltet som sto på grinda peka oppover skogen, og etter en god stund feilgåing fant jeg en person å spørre om jeg var på rett vei. Men han forklarte at det var jeg ikke, og at skiltet som det sto på grinda var feil plassert når grinda var lukket. Det skulle han prøve og få fikset. For ved grinda skulle man nemlig ikke opp skogen, men fortsette rett frem videre på traktorveien.
Men jeg kom meg frem til posten tilslutt. Turen er ca 3 km og når man finner rett vei så er det en skikklig fin tur. Et populært turmål i Eidsvåg i alle fall.
Denne turen er heller ikke forklart på stikkut siden. Mange turer i Nesset er bare oppført med navn og sted på posten, men ikke noen forklaring. Det håper jeg blir rettet på ganske fort, slik at folk som ikke er kjent og kommer fra andre kommuner også vil finne frem til postene uten å rote seg bort.
Oppe på posten får man en flott utsikt. Man ser inn mot Vistdal og Eidsvåg. Noen trær sperrer ligg for den perfekte utsikt, men man ser godt likevel.

Video fra turen. Go Pro'n klikke litt på veien, så det
mangler video fra 3-400 meter av turen, men man
ser godt hvor man skal gå likevel.


Ved denne infotavla kan man parkere :)
 Man finner stikk ut skiltet ved veien man skal gå. 
Fin traktorvei å gå på.
På veien opp passerer man denne bekken. 
Flott utsikt på vei opp/ned! 
God utsikt også fra posten! 
Postkassa fremme på treet der. 
Kart
Kurve

Dette er en veldig fin tur å gå i helt greit terreng. Og man får en fin utsikt på posten. 
GOD TUR! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar