torsdag 22. mai 2014

Sunndal, Kongelhjellen 21.05.2014

I dag skulle min mann på tattoo, så da ble jeg med og benyttet anledningen til å gå en stikk ut tur. Siden jeg ikke hadde så mange timene på meg ble valget å gå Kongelhjellen. Den finner man ved å kjøre ca 15 km fra Sunndal sentrum og oppover mot Oppdal. Når man ser skiltet til travbanen på venstre side så ser man rett etterpå skiltet hvor turen starter. Ca 40 meter etter tur sti skiltet så kan man parkere.
Turen opp går for det meste gjennom skogen på god sti. Litt steiner er det, men greit å gå både opp og ned likevel. Det er ca 1,5 km opp til postkassa. Og man kan hele veien nyte sildrede vann fra bekker og syngende fugler. Så det er utrolig fint å gå opp og ned og bare nyte disse lydene naturen har her.
Når man kommer opp til postkassa, så går man 10 meter lengre og kommer til en benk. Der kan man sitte og nyte den fantastisk flotte utsikten man får! Sunndalsfjella, elva Driva og langt nedover dalen. Skikkelig vakkert! Når man er på posten så er man på 280 høydemeter.
Turen opp går i jevn stigning, så den passer til folk i alle aldre.


Video fra turen opp :)



Skiltet man ser ved veien. 
 I starten er stien slik som dette. 
 En av flere bekker man passerer.
 Skogsidyll.
 Et flott hjemmelaget hjerte man finner ikke så 
langt fra postkassa! 
 Flott utsikt over sunndalen.
 Postkassa
 Meg :)
 De vakre sunndalsfjella
 Kart
 Kurve

Det er ingen grunn til at man ikke skal ta denne turen, så 
pakk sekken å kjør til denne flotte plassen å gå på tur!

GOD TUR.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar