mandag 26. mai 2014

Averøy, Myrberghaugen 25.05.2014

Siste turen i dag ble på Averøya. Da kjørte vi til Langøya og gikk Myrbærhaugen rundt. Det er en rundtur på 3 km. Turen går langs en sti hele veien rundt. Kan være litt vått enkelte dager. Men jeg kom meg tørrskodd gjennom i dag. Det sies at det skal være mulig å få sett Ørn og Tyvjo her.
Man starter turen rett ved krysset på langøya. Rett etter broa der kjører man noen meter til høyre og parkerer ved "Pilspissen" Et flott monument! Man kan også i løpet av turen gå opp til et utkikkspunkt om man vil, og der får man en flott utsikt, og på et lite informasjonskilt kan man lese historien "Møte med Ørn.
Man går også forbi et byggefelt i slutten av turen.
Man møter også mange andre fugler langs stien rundt. Vi fikk tatt et bilde av en Gråsisik blandt annet.
Mannen min, Rodney Midtbø ble med meg å gå denne turen, og det ble jeg veldig glad for. Kjekt å få litt selskap med. Og ikke minst få en fotograf med :) Han er utrolig flink å ta bilder av alt mulig. Og sammen driver vi en facebook side som vi legger ut masse bilder på av ting vi ser. GÅ gjerne inn å lik siden vår og se de flotte bildene:
HR-Photography


Video fra turen! 


Stikk Ut skiltet ved Parkeringsplassen!
 Sånn sti langs hele runden.
 Hobbyfotograf Rodney Midtbø på jakt etter et motiv! 
 Meg ved postkassa! 
 Et lite tjern langs stien. 
Fint lite vann :)
 Rodney under "pilspissen" monumentet.
 Jeg under Pilspissen monumentet.
Kart

Kurve


Flott tur på Averøya dette. Så er bare å prøve å gå :)

GOD TUR

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar