mandag 19. mai 2014

Eide, Melen 18.05.2014

Solen skinner og været er flott. Så i dag måtte jeg på et fjell som man kan få sola på seg hele tiden på. Og da falt valget på Melen på Eide. Man tar av i Gautvika og kjører opp til Gådalsvatnet. Derfra er det godt merket sti helt opp til toppen.
Det går i slak stigning hele veien helt til de siste 500 meterene, da er det litt bratt opp til toppen. Men god sti og helt greit å gå.
Dette er en populær fjelltopp. Jeg tror den hadde 60 registrerte turgårere på stikkut i dag 18.mai. Man kan også komme opp på den via Skotten i Fræna. Følg skilt til skottheimsvannet og videre derfra til Melen.
Fra Gådalsvannet så går man på  fin sti, steinete fjell hele veien. På toppen får man en utolig fantastisk utsikt over alt. Bud, Hustad, Vevang, Atlanterhavsveien, Averøy, Nås, er noen av stedene man ser fra toppen. Og selvsagt Hustadvika!
Jeg hadde en flott tur i nydelig vær! Og fikk noen fine utsiktsbilder. Anbefaler alle å ta en til til Melen! Flott tur!

Stikk ut skiltet er godt plassert ved Gådalsvatnet
 Flere steder langs stien finner du sånne skilt. Så 
veldig enkelt å finne frem! 
 Fin lita bru du må over for å komme over elva! 
 På mange turer finner jeg slike fine hjemmelaga hjerter! 
 Gådalsvatnet! 
 God sti oppover mot fjellet. 
 Utsikt mot den andre veien man kan gå opp!
 Varden og postkassa! Godt besøkt post. 
 Flott utsikt. 
 Min mann, Rodney, tok dette bildet fra bakken. Og 
jeg tror han klarte å fange meg opp. Jeg står i alle fall 
der pila peker! 
 Endelig nede igjen. Mannen min tok dette 
bildet av meg da jeg kom ned igjen. 

Kart
 Kurve


Flott tur som anbefales! 

GOD TUR

1 kommentar:

  1. Hei!
    For en kjekk nettside for oss som bor i Møre og Romsdal og vil prøve på noen av turene. Får veldig god hjelp av dine blogginnlegg da :)
    Jeg lurte egentlig bare på om du ville ha tatt med hund på tur til Melen?

    Hilsen Emmelie :)

    SvarSlett