tirsdag 20. mai 2014

Gjemnes, Reinsfjellet 19.05.2014

I dag ble det en tur opp på Reinsfjellet igjen. 5 turen opp i år. Har planer om mange flere, men fant ut at å gå i strålende solskinn og 23 varmegrader var litt for varmt. Så de fremtidige turene kommer til å bli tatt på en kaldere dag, eller kveldstid. Kanskje få sett solnedgangen fra toppen, det hadde nok blitt mange fine bilder av tenker jeg.
Turen opp i dag gikk greit i begynnelsen. Fikk også et tilbud om å få sitte på med bil opp, men takka fint nei. Da er jo vitsen med turen borte :) Oppover veien kom sola enda høyrer opp på himmelen, og skritta ble tyngre og tyngre å gå. Så de siste 2 km gikk utrolig tregt. Gikk med endel vann på turen opp.
Men kom meg opp på årets tregeste tid. 1 time og 42 min!! Etter å ha skrevet i boka og tatt en bilde som skulle på facebook, så fant jeg fram kamera og skulle gå rundt oppe på fjellet og ta bilder. Men da jeg skulle ta første så ville det ikke ta!! Ohh... Minnekortet lå igjen hjemme i kortleseren!! Så gikk glipp av utsiktsbilder med kamera og vidvinkel linsa. Men fant fram mobilen, og knipsa litt bilder med den da. Så de får duge for denne turen.
Har jo planer om flere turen opp i løpet av året. Så bilder blir det vel mange av :)


Vakker utsikt på en solfyllt dag! Snøen i fjella rundt
begynner å forsvinne nå! 
 Fortsatt litt snø oppe på toppen, men den smelter nok snart!
 Masta! 
 Utsikt mot Krifast. 

Vil du lese mer fra turen til Reinsfjellet og se video,  så kan du gjøre det her:



GOD TUR! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar