mandag 30. mai 2016

Utsikten ved Halåssetra, Eide kommune 19.05.2016

Startsted:
Du tar av mot halås noen km fra eide sentrum. Kommer du fra molde, så er det ikke så langt etter 60 sona på nås. Kjør opp bakken og når du kommer opp på flata, så ser du halåsen turskilt og Derinngarden skilt. Kjør forbi Derinngarden og så finner du parkeringen ikke så langt derfra.

Turen får på grusvei helt opp til halåssetra. Når du kommer nesten opp til setra så går en vei til høyre. Du kan følge den og finne grusstien som går til posten. Men jeg bruker å gå rett frem der og komme til setra. Derfra går det grussti videre opp i skogen. Når du kommer til posten ikke så langt fra setra så er det en benk man kan raste på der. Og man har flott utsikt mot Blåfjell og alle fjell i rundt. Og litt mot Eide. Fra posten kan du velge å gå stien videre som en rundttur, eller gå samme vei ned igjen. Jeg gikk samme vei ned igjen.

Jeg fikk 4,27 km totalt på turen og brukte 43 min.

Starten

Fin grusvei 

Slakt oppover her

Videre oppover

Her kan man velge vei. Halåssetra rett frem

Halåssetra

Halåssetra. Det er postkasse her, men ikke stikkut.

Stien videre

Rastemuligheter

Fint å gå gjennom skogen

Fremme

Postkassa

Utsikt



Dette er en tur som passer for alle. Man kommer lett frem med både barnevogn og sikkert rullestol også. Bakkene er bare slak, så ikke noen spesiell stignig. Jeg liker denne turen veldig godt, men den blir bare gått en gang i året da jeg bor et stykke unna. Veldig flott natur, og jeg må si er jeg imponert over den fine grusstien de har laget her. Jeg tok rundturen i fjor, så hvis dere leter, så finner dere den beskrivelsen også på bloggen.

GOD TUR

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar