mandag 2. mai 2016

Varden på Bergsøya, Gjemnes 01.05.2016

Utpå ettermiddagen på søndag så tenkte jeg å ta meg en runde med noen enkle turer. Har ventet lenge på sesongen nå, så var godt å komme seg ut, til tross for forkjølelse.
Dagen startet med å kjøre til Bergsøya. Der tar jeg av mot helset og i første kryss tar jeg til høyre. Kjører bortover grusveien et par kilometer så kommer jeg til en fin liten parkeringsplass på siden av veien. Der er også et greit plassert stikk ut skilt.
Første del av turen går på grusvei/traktorvei. Ved veiskiller så er den godt merket. Vel halvveis så går man oppover skogen på en grei sti, og så kommer man opp og skal over et myrete område før man kommer frem til varden. Men det er lagt ut masse planker så det er mulig å komme seg frem rimelig tørrskodd. Vel oppe på varden så får man en utrolig flott utsikt utover. Skikkelig fint!

Denne turen er ikke beregnet for alle, men bruker man litt tid, så kommer man frem. Oppoverbakken i starten er lang og kan være slitsom. Så liker du ikke lange bakker så bør du velge en annen tur.

Men jeg liker denne turen godt. Mange typer terreng og en ikke alt for lang tur. 3.36 km tur/retur.

 Starten

 Bommen, så oppover

Fin grusvei å gå på

Skilt som viser vei.

Sti i skogen

Fine blomster er kommet.

Bra med planker over myra

Myra

Varden med postkasse

Utsikt

Utsikt


Utsikt på tur opp.

GOD TUR







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar