lørdag 7. mai 2016

Sildvoldnesåsen på Møst i Kristiansund 06.05.2016

Hvor starter turen:
Turen starter ved parkeringsplass høyre side av Flatøyveien (nedenfor Litlevik). Fra Kristiansund sentrum følges Rv. 70 mot Krifast. Etter Storbakken følges skilting merket Møstavågen til høyre. Kjør forbi Endreset besøksgård (Møstveien) til du kommer til et veikryss hvor skiltet Møst står. Ta til venstre og kjør 50 meter. Parkeringsplass sees da på høyre side.

Jeg valgte å starte turen i byggefeltet oppe i buvikveien. Og fulgte stien som var beskrevet fra i fjor. Men tror det er like greit å starte der stikk ut skiltet er plassert i år.

Når man kommer til denne plassen der stiene deler seg, så kan man gå begge veier. Den rett frem er den letteste biten, men noe lengre enn om du velger den til venstre som går rett opp til posten. Vil ikke si det er så bratt opp skogen der da,

Stien oppover skogen er veldig fin og tørr. Noen røtter og sånn forekommer i stien men ikke så ille å gå uansett.

Etter bare ca 7-800 meter kommer du opp til denne lille plassen. Postkassa og så får du en super utsikt om du går bort til kanten. Legger her ut noen bilder fra utsikten også.

Denne turen er virkelig en fin tur, ikke så lang, men helt ok!