lørdag 15. august 2015

Spissteinen i Henda, Averøy 15.08.2015

For å komme dit så kjører man tar man av mot hendaneset når man kommer fra Langøya. Og kjører ned til en parkeingsplass like nedi veien. Der starter turen. Og man følger en vei derfra og så over en mark før man skal over hovedveien.
I dag starta jeg bare ved hovedveien, da jeg skulle gå enda flere turer likevel. Så ble det nok med kilometer på føttene uansett om jeg sparte 500 meter her.
Dette er en våt tur enda, til tross for at det er gjort et forsøk på å legge ut planker man kan gå på. Hele turen er 2,10 km totalt, så det er ikke lange biten. Man går på god sti hele veien, og det er merket der man kan lure på hvor man skal gå. Fint å stå oppe ved steinen og se utover store deler av øya.
Boka ligger nedi ei kasse som står ved siden av steinen. Fin liten tur som er godt besøkt.
Møtte også en dame og en mann som var ute og gikk i dag, de traff jeg først på myrbærhaugen, og igjen på denne turen, så jeg stoppet og slo av en prat. De var i byen hele sommeren, og passet unger. Så i helgene og ellers når de kunne så gikk de stikk ut turer i området. I dag var det averøy og fræna som sto for tur. Ingunn som dama heter, var ivrig på å gå på klubba i kr.sund da de bodde like i nærheten av den i sommer, og nå hadde hun godt over 50 turer dit . De bor til vanlig i numedal. Så de er ikke med på stikk ut hele sesongen. Men får jo mange turer om sommeren når de er her da. Trivelig å treffe sånne hyggelige folk på tur, og jeg fikk tatt et bilde av dem som jeg legger med under her. Takk for praten Ingunn Sættem og Karsten Hoel.

Skiltet som er langs hovedveien.

Nedover her går man først

Bortover bergene

Gjennom skogen

Litt bortover her

Litt oppover

Her er ingunn sættem og karstein hoel. 
Trivelige folk som var glad og fornøyd
og likte seg veldig godt på tur. 


Straks fremme

Spissteinen og bok med bok i

Lå en søt liten bamse ved postkasseboksen

Steinen og utsikt

Utsikt

Utsikt

Utsikt

GOD TUR



1 kommentar:

  1. Hei, Heidi!
    Takk for sist! Nå har jeg lest og sett bilder av lørdagens turer og "stjålet" et bilde og brukt det på bloggen min. Koselig å treffe deg. I morgen er det barnehagestart, og over helga reiser jeg hjem. StikkUT-turene har absolutt gitt oppholdet en ekstra dimensjon.
    I Nore og Uvdal der jeg bor er det "Ti topper" om sommeren, men i år har det ikke blitt en eneste en. Synes dette opplegget med StikkUT er hakket bedre med tanke på omfanget av turer og variasjon i utfordringer.

    Lykke til med flere turer utover høsten!

    Hilsen fra Ingunn

    SvarSlett