onsdag 20. mai 2015

Tortlihøgda, Gjemnes 18.05.2015

I dag ble det bare en tur på meg. Tenkte egentlig å ta turen til Myrsetvarden, men så det var snø der enda, så da sto jeg over den, og kjørte hjemover igjen. Så da ble det Tortlihøgda i Angvika i steden.
Turen finner man ved å kjøre opp en grusvei 200 m før butikken når man kommer fra Eidsvåg. Kjør så langt veien går. Da er det en stor plass å parkere på.
Turen starter med å gå oppover mot høgda. Står skilt hvilken vei man skal ta. Følg så skilting og røde merker helt frem mot målet.
Det er mye myr på denne turen, og det er vått omtrent hele sesongen, så gode sko som man ikke blir så våte i går fint. Opp til posten er det ca 2,2 km. Og der oppe får man en fin utsikt over angvika og tingvoll.
Ned igjen kan man velge å gå samme vei man kom fra, eller fortsette mot storfjellet og ta turen som en rundtur. Jeg velger alltid rundturen.
Fin tur om det hadde vært litt tørrere å gå, men man blir veldig sliten av å gå å vasse i våt myr store deler av turen!



Video fra turen i 2014

50 meter oppi veien man skal opp står disse skilta.

Oppe på parkeringa er det godt merka. 

Her starter turen

Oppover grei skogsvei i starten

Kan være litt vått enkelte plasser


Her tar man til høyre

Over myra, som alltid er våt. 

Røde merker overalt hvor man skal gå

Videre oppover myra

Litt utsikt mens man går oppover

Nærmer meg posten her

Postkassa

Utsikt

Område ved postkassa

Flott utsikt mot tingvoll

Angvika, mitt bosted! 

Tingvoll

Reinsfjellet

Flemsetra å sånn..

På tur ned.

Her er bilder og beskrvelse fra turen i 2014

GOD TUR


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar