fredag 1. mai 2015

Svortåvatnet, Gjemnes 01.05.2015

Dagens 3 tur gikk til en ny stikk ut tur for året. Svortåvatnet på Høgset i gjemnes kommune. Turen finner man ved å kjøre mot storlandet fra krifast. Når man kommer til terminalen på høgset så er turen på andre siden av veien. Godt merka med skilt nede ved veien. Kjør så opp den veien til du kommer til pumpehuset. Der parkerer man. Så går man oppover skogen, og følger røde malingsflekker på steien og trær helt til man kommer opp etter en km og 355 moh!
Turen er veldig bratt, jeg måtte nesten gå på alle 4 hele veien opp, og renne på rompa på vei ned. Det begynte å hagle på vei opp, så skogen ble våt og man fikk dårligere feste. Så ble veldig glatt.
Oppe på vannet var det fint da. Flott utsikt!
Men jeg anbefaler virkelig ikke denne turen. Følte meg veldig utrygg å gå både opp og ned. Og ville heller sagt at det var en rød tur i steden for blå! Men det er min mening. Jeg skal i alle fall ikke opp dit flere ganger i år!! Og håper virkelig ikke den kommer på turlista til neste år!!

Skilt nede ved hovedveien.

Skiltet oppe ved start.


Parkering

Så starter turen oppover i skogen. Ser greit ut 
i starten...

Litt utsikt på vei opp


Og oppover går det..

Rødmerka trær og steiner viser vei..

Enda mer oppover...

Hagl.. og det ble vått og glatt.


Skilta bra der man skal gå..

Vatnet. 

Postkassa med kode i.

Vatnet.og man kan se stokknoken oppå der.


Utsikt mot Freikollen

Utsikt mot Averøy



GOD TUR

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar