onsdag 20. mai 2015

Reinsfjellet, Gjemnes 19.05.2015

Dagens andre tur gikk til Reinsfjellet. Det er et fjell jeg liker å gå opp på. Man blir stadig overrasket over utsikten man får her oppe. Jeg har vært her mange ganger, og opplevd mye forskjellig. Legger ut forskjellige linker til flere turer nederst på dette innlegget, så det er bare å gå inn på de å lese å se. Alt fra fin solnedgang, tåke, lavt skydekke og bare strålende sol, og snø!
I dag så gikk jeg opp i litt sol. Tempen var fin, rundt 10 grader, og det er fint. Jeg går nesten alltid fra Torvikdalen og opp grusveien. Den er ca 5,5 km lang, og har en jevn stigning opp til 994 moh.
De første 4 km i dag gikk veldig greit. Veien var egentlig myk og man kunne synke litt nedi om man gikk der beltene til tråkkemaskina hadde kjørt. Men om man følger midten av veien så er det hardt og fint å gå.
Når man nærmet seg toppen kom snøen. Det var en 3-4 strekker på noen hundre meter med snø enda. Men det gikk også veldig greit å gå over. Ramler ikke nedi.
Oppe fikk jeg en fin kveldsol og fin rosa himmel. Det var veldig sur vind på toppen, så måtte fort snu og gå ned igjen. Og jeg er glad jeg hadde jakke med meg.
En fin tur jeg anbefaler alle å gå!


Video fra en av turene i 2014

Her starter man

Oppover forbi bommen

Videre oppover

:)


Snart oppe hvor man begynner på fjellsiden

Langt der oppe er toppen

Endelig begynner fjelltiden 

Utsikt


Oppover mot toppen-...

Utsikt 

Litt snø i vente

Første strekke med snø

En rype sitter å ser på meg.

"monsterbakken" Og der er det snø... 

"monsterbakken" Bratteste bakken før man kommer
opp mot selve toppen

Litt mindre snø når man 

Fint opp mot toppen

Vakker utsikt


Snart oppe

Utsikt

Toppen!

Postkassa


Endel snø igjen som må smelte på toppen!

Utsikt mot de tusen fjelltopper


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar