søndag 26. juli 2015

Vassdalen, Sunndal 26.07.2015

I dag så det ut til å bli en dag uten for mye regn. Så da ville jeg ta en liten stikk ut tur. Jeg kjørte så til Sunndal og valget ble Vassdalen. For å komme dit så tar du av på en liten vei til høyre ikke så lenge etter at du kommer ut av siste tunellen, og kjører opp veien til du ser et stort gult hus. Der parkerer man ved veien. Så starter turen rett oppi veien videre opp der.
Man går på sti hele veien, og denne turen er veldig godt merket med røde flekker på trær og steiner, så veldig greit å finne frem. Underlaget er stein, røtter og jord. Noen få våte plasser. Men kom meg tørrskodd helt opp og ned.
Den første kilometeren går oppover skogen, og det er en ganske bra stigning. Man går fra 50 moh til vel 380 moh på den første kilometeren. Merket ikke så godt bratta på vei opp, men merket den godt på tur ned.
Etter en km, så flater det litt ut, før det blir en liten slak stigning igjen. Og etter nok et flatt parti så er det opp en liten bakke så ser man postkassa. Rest ovenfor en strømmast.
Litt nedenfor postkassa så får man en fantastisk utsikt over sunndal sentrum, og bare den er verd turen.
Ned igjen så var det som sagt man merket hvor bratt det egentlig var. Og man må være veldig forsiktig når man går ned om man ikke vil gli eller tråkke feil.. Nesten helt nede så holdt jeg på å gå på trynet, men klarte å holde meg på føttene med et nødskrik. Men jeg slo innsiden av foten min litt så den er litt hoven og rød akkurat nå, men håper det går fort over, for været ser jo ut til å bli veldig greit i uka som kommer.
Avslutta dagen med en liten tur til drivapromenaden, men tok ikke bilder av annet enn koden der, siden jeg har tatt posten tidligere.

Man må gå litt oppover denne veien for å finne 
starten

Her er det skilta der stien begynner

Fin sti i starten

Oppover skogen

Litt slakere akkurat her

Liten elv/bekk

Bortover her

Følg skilt

Fint å gå her

I enden der borte skal man litt opp så er man 
fremme

Postkassa

Utsikt mot Sunndal

Zeta var med på tur. :)


GOD TUR


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar